Skicka möbler inom Sverige med Bussgods

Efterkrav

OBS! Fr o m den 1:a November 2021 stängs möjligheten att skicka "Efterkrav" som privatperson, detta för att vi i dagsläget inte uppfyller finansinspektionens rigorösa regelverk och kan garantera att tjänsten inte används för penningtvätt. En ny tjänst (som går under arbetsnamnet "Säker betalning") är under utveckling tillsammans med Rocker och beräknas att lanseras i början av 2022. För mer information kontakta vår Kundtjänst 010 - 19 89 200 eller fraktinfo@bussgods.se

Bussgods tillhandahåller tjänsten Efterkrav för dig som vill att mottagaren skall betala varan innan den hämtas hos Bussgods.

Snabbare Återbetalning

Genom att nyttja tjänsten med efterkravsbetalning på Bussgods hemsida går det snabbt och enkelt att betala ditt efterkrav. Tryggt och säkert för dig som betalar, snabb återredovisning av pengarna till dig som avsändare! Upplys gärna din mottagare att de kan betala via Bussgods hemsida, se här. Efterkravsavgiften enligt gällande prislista tillkommer på fraktavgiften. Max belopp för ett efterkrav är 50 000 SEK.
Bussgods arbetar enligt nedanstående principer vid sändningar belagda med efterkrav:
  • Utlöst efterkrav utbetalas av Rocker inom 1-2 dagar.
  • Frakt och efterkravsavgift ska alltid betalas vid avsändandet.
  • Utbetalningen sker via plusgiro, bankgiro, bankkonto eller avi.
  • Outlöst efterkrav returneras efter 14 dagar, avsändaren bekostar returfrakten.
  • Efterkravsbelagda sändningar får inte öppnas av mottagaren innan betalning erlagts.
  • Ett av mottagaren betalt och uthämtat efterkrav återbetalas inte av Bussgods till mottagaren vid eventuellt missnöje eller ånger av varan. Efterkravsbeloppet redovisas alltid till avsändaren. Motsvarar varan inte mottagarens förvändningar är detta en affär mellan avsändare och mottagare. Vid eventuell retur gäller ny frakt.
  • Fraktdokumentet skall vara korrekt ifylld för snabbast möjliga hantering.
  • Bussgods ansvarar inte för att innehållet är vad som utlovats av avsändaren.
  • Eventuella transportskador behandlas som vid övriga frakter.

Vid frågor om efterkrav kontakta avsändande terminal.

» Här kan du betala ditt efterkrav